Nederlandsll English
  New Document Reizen       Wie Zijn Wij       Events       Inspiratieblog       anubhuti shop       Contact
New Document
Het rijk van de Maharadja's
Wat maakt deze reis bijzonder
De reis in een oogopslag
Vertrekdata en Prijzen
6 Redenen om te reizen met 'anubhuti'
Storytelling
Nobele Daad
Dag 1&2: Welkom in Delhi
We komen aan in New Delhi waar we hartelijk verwelkomd worden. De volgende dag krijgen we een eerste indruk van deze Indiase hoofdstad met mooie verborgen hoekjes en lekkere restaurantjes. In de voormiddag stappen we in de voetsporen van Mahatma en Indira Gandhi.
We gaan lunchen in de ‘hub’ van de stad. In de namiddag bezoeken we India Gate, de Lotus Tempel en het museum voor hedendaagse moderne kunst. ’s Avonds genieten we van een heerlijke maaltijd in een Zuid-Indisch restaurant.

Dag 3: Naar het ‘mausoleum voor de liefde’
Na het ontbijt verlaten we Delhi en rijden naar Agra. Het hoogtepunt van deze dag is het bezoek aan de Taj Mahal. De Taj Mahal 'de ivoren poort waardoor alle mooie dromen uitkomen' zoals Rudyard Kipling het bouwwerk zo mooi beschrijft. Tijdens de middag bezoeken we dit mausoleum dat het paradijs op aarde lijkt. Na ons bezoek aan dit inspirerend monument voor de Liefde, rijden we verder naar Bharatpur. Hier verblijven we in het paleis van een lokale adellijke familie.

Dag 4: Tussen de talrijke vogels in het vogelreservaat
Na het ontbijt dat we genieten op de binnenplaats van het paleis vertrekken we naar het vogelreservaat. We nemen de fietsrikja en maken kennis met al de trekvogels die we daar aantreffen. Hier overwinteren honderden gemigreerde vogels. Na de lunch in het paleis zetten we onze reis verder naar Jaipur, de roze stad, beroemd om zijn paleizen, Amber fort, City Palace, Jantar Mantar (observatorium) Hawa Mahal (het paleis der winden) en zijn talrijke bazaars. We maken een stop aan een bijzonder mooie waterput, leuk om even rond te wandelen en rijden vervolgens verder naar Jaipur. We verblijven er in een prachtige Haveli, het huis van een traditionele handelaar.

Dag 5: De ‘roze stad' Jaipur
Na een heerlijk ontbijt verkennen we de kleurrijke bazaar met de riksja. We rijden de meest smalle steegjes in. Wat een kleurenpracht met al die uitgestalde sari's, bangles en kruiden. We hebben ogen tekort. We bezoeken Amber dorp en het museum van blokprints, de mooie kunst van Jaipur.
In de late namiddag wandelen we de heuvel op voor een bezoek aan het mooie Amber Fort. Dit fort met zijn grote wallen, reeks poorten en geplaveide paden is prachtig versierd met talrijke mozaïeken en glas wat tegelijk bijzonder feeëriek oogt.

Dag 6: Naar de prinselijke staat Deogarh
Met een bezoek aan Jantar Mantar en Hawa Mahal in de voormiddag verkennen we nog even Jaipur. We genieten van een heerlijke lunch in City Palace. Onze sprookjesachtige reis brengt ons ook ver terug in de Koninklijke tijd. De Koninklijke familie van Deogarh verwelkomt ons voor twee memorabele dagen in hun paleis.

Day 7: Op safari in de prachtige natuur
Vandaag rijden we met de trein door de heuvels, langs watervallen, zittend tussen de lokale bevolking. Wat een contrasten!
’s Middags gaan we op safari en genieten van een grootse picknick aan de oevers van een meer. We ontdekken de natuur rondom en genieten volop!

Dag 8: De 'blauwe stad', Jodhpur
’s Morgens nemen we de zeer lokale trein naar Phulad doorheen de prachtige Arravalibergen. We komen er tegen de middag toe en na de lunch rijden we verder naar Jodhpur. Johdpur wordt gekenmerkt door een aantal sierlijke paleizen, forten en tempels. De stad heeft als bijnaam de "Blauwe Stad" vanwege de indigo-gekleurde muren van de huizen in de oude binnenstad.
We dalen af met de riksja naar de bazaar rond de Clock Tower. We gaan op theevisite bij zeer inspirerende zussen die samen opboksen tegen een door mannen gedomineerde samenleving. We verblijven in een mooi erfgoedhotel, gerund door de clan van de Koninklijke familie.

Dag 9: Naar de woestijn
’s Morgens brengen we een bezoek aan het Mehrangarh Fort en vervolgens rijden we naar de Thar woestijn en maken er kennis met de levensstijl van de Bishnoi gemeenschap. De naam Bishnoi is afgeleid van bis (twintig) en nai (negen) d.w.z. volgelingen van 29 principes vastgelegd door Guru Jambheshwar. Hij formuleerde 540 jaar geleden negenentwintig stellingen ter bescherming van het milieu. De leerstellingen werden niet alleen afgestemd om de biodiversiteit van het gebied te behouden, de leefregels zorgden ook voor een gezond eco-vriendelijk en sociaal leven voor de gemeenschap. We overnachten in een zeer comfortabel tentenkamp.
's Avonds zitten we rond het kampvuur met duizenden sterren boven ons hoofd en luisteren naar de traditionele muziek van deze woestijnvolkeren.

Dag 10: Het dorpsleven in Narlai
We worden wakker gemaakt met een lekker kopje thee en gaan de kameel op voor een prachtige zonsopgang in de woestijn. Na het ontbijt, vertrekken we naar Rawa Narlai. We rijden naar het zeer esthetische paleis van Rawla Narlai. Dit paleis ligt volledig verborgen te midden van een zeer mystiek dorp. Een ideale uitvalsbasis om het authentieke dorpsleven te verkennen.

Dag 11: Van India's mooiste Jain Temple naar de Arravali bergen
Vroeg uit de veren gaan we luipaarden spotten. Na een heerlijk ontbijt genieten we van een vrije en rustige ochtend in Narlai, een van onze geliefde plekjes om op adem te komen. Na de lunch, bezoeken we, op weg naar Kumbhalgarh, de Jain tempel in Ranakpur. Deze tempel is één van de belangrijkste en grootste Jain tempels in India.
Deze tempel is volledig in marmer opgetrokken en zeer verfijnd gedecoreerd.
In Khumbalgarh verblijven we, midden in de natuur, in een koninklijk oord.
Kumbalgarh heeft een imposant fort uit de 15e eeuw, omgeven door 360 tempels, een creatie van de legendarische koning Rana Kumbha, met een enorme stadsmuur uit dezelfde periode. Een klim naar het dak van het fort bezorgt ons een prachtig uitzicht over de Arravali bergen. We staan helemaal verbaasd dat er hier zo een gigantisch bouwwerk is opgetrokken in die periode. In Khelwara brengen we een bezoek aan mooi plekje aan het meer aan een Hindu-tempel waar duizenden vissen ons begroeten.

Dag 12: Op ontdekking in de prachtige omringende natuur van Khumbalgarh
Khumbalgarh is ook gelegen aan een natuurreservaat. Een ondoordringbare Jungle die jaren voor een natuurlijke bescherming zorgde. Een wandeling langs het reservaat brengt ons naar een Hindoe-tempel gelegen in de rots. Hier komen jaarlijks duizenden pelgrims langs voor een zegen. In de namiddag vertrekken we om het leven zoals het is te ontdekken in Rajasthan met een jeeptocht door de zeer afgelegen omgeving en de prachtige natuur zoals in het Jungle Book. Hier vlakbij heeft Kipling zijn inspiratie opgedaan om het boek te schijven. Baloo is immers Indisch voor ‘beer’.

Dag 13: 'De witte, romantische stad' Udaipur
Vandaag rijden we naar Udaipur, bekend als het Venetië van het Oosten. We voelen er ons als in een sprookje van 1001 nacht. We wandelen door de prachtige tuinen en mooi gedecoreerde zalen van het City Palace.
Het paleis is het grootste Koninklijke complex van Rajasthan en werd eeuwenlang ononderbroken gerund door de sterke Rajputs van het Mewar Koninkrijk. We maken een prachtige boottocht op het meer en logeren in het Koninklijk paleis met zicht op het meer. Hier verblijven is een unieke belevenis.

Dag 14,15: Home sweet home
We genieten in dit prachtige Paleis van elk moment. Maar onze adembenemende reis door Rajasthan loopt stilaan ten einde. We maken ons klaar voor de reis huiswaarts. We vliegen van Udaipur naar Delhi voor aansluiting naar Brussel.