Nederlandsll English
  New Document Reizen       Wie Zijn Wij       Events       Inspiratieblog       anubhuti shop       Contact
New Document
Met kerst in Nepal voor een nobele daad
Wat maakt deze reis bijzonder
De reis in een oogopslag
Vertrekdata en Prijzen
6 Redenen om te reizen met 'anubhuti'
Storytelling
Nobele Daad
Dag 1&2: Internationale vlucht naar Kathmandu
We worden hartelijk verwelkomd aan de luchthaven. In Kathmandu logeren we in een stijlvol hotel met een mooie tuin. Dit hotel is gebouwd in authentieke Tibetaanse stijl. Rustig toekomen in deze op het eerste gezicht hectische maar toch wel heel charmante stad.
ís Avonds gaan we aan tafel vergezeld door een fijn Nepalees optreden met dans en muziek dat ons helemaal in het sfeer van het land brengt.

Dag 3: Op ontdekking in Kathmandu
We maken een eerste verkennende stadswandeling. Manjushri reisde over de hoogste bergkammen en drong door tot een kring van bergen die een meer omsingelde. Met zijn zwaard sloeg hij een bres in de bergen zodat het water kon wegstromen.
Op de bodem van het meer lag de lotus-stengel en op de bloem zat Swayambhu! Onze tocht start op deze plaats die nu Swayambhunath heet. In de namiddag doen we wat aankopen en maken we de nodige voorbereidingen voor vertrek morgen naar Sallery. Wat een verwelkoming in dit bijzonder gastvrij land, we voelen er ons al helemaal thuis!

Dag 4: Vertrek naar Sallery
Na een heerlijk ontbijt vertrekken we voor een jeeptocht van een ganse dag naar Sallery. Onderweg houden we een picknick als lunch en genieten van het landschap waar we doorgaan.
Bij aankomst in het hotel nemen we de tijd om ons wat op te frissen en te ontspannen.

Dag 5: Bezoek aan Tibetaanse school
We beginnen de dag met een wandeling van een uur naar Jyalsa om de Tibetaanse school en ziekenhuis te bezoeken. De rondleiding geeft ons een mooie inkijk in hun manier van leven en werken.
We genieten er samen van de lunch om vervolgens terug te keren naar het hotel waar we napraten over de indrukken van de dag.

Dag 6&7: Vrijwilligerswerk in White Hills School
Na het ontbijt gaan we naar de White Hills School waar we de klassen schilderen, poetsen en op orde zetten.
We genieten van een lunch op de school om in de late namiddag terug te keren naar het hotel waar we nog wat praktische zaken afstemmen met elkaar.

Dag 8: Wandeling naar Junbesi
We maken ons klaar voor een fantastische wandeling naar het groene Junbesi. In Beni houden we een rustmoment om te lunchen en de natuur in ons op te nemen.

Dag 9: Het authentieke en boeddhistische klooster van Thupten Choling
We bezoeken vandaag het Thupten Choling klooster. Een prachtig boeddhistisch klooster opgericht in 1960 door HH Trulsik Rinpoche. Deze plaats is vaak de eerste ontmoetingsplaats voor Tibetaanse vluchtelingen die er worden opgevangen en daarna doorreizen naar India. Er verblijven 700 monniken en nonnen en het klooster beschikt over een eigen modern Tibetaanse ziekenhuis. De moeite waard! Na dit indrukwekkend bezoek keren we terug naar Junbesi waar we oudejaar vieren.

Dag 10: Op weg naar Taksindu
Vandaag vertrekken we naar Taksindu met een rustmoment in Ringmo waar we volop genieten van de natuur die ons omringt. We komen helemaal tot rust!

Dag 11: De authentieke kloosters van Taksindu
We nemen de tijd om de kloosters van Taksindu te bezoeken. In de namiddag maken we ons klaar voor een terugkeer naar Phaplu.

Dag 12: Naar Kathmandu
Na een verkwikkende nachtrust keren we terug naar Kathmandu met de jeep.

Dag 13: Boeddhistische trekpleister van de Kathmandu-vallei
Na een heerlijk ontbijt vertrekken we voor een intense beleving bij Pashupatinath, het Nepalese Varanasi waar de Hindoes samenkomen voor de lijkverbranding. De Pashupatinath tempel is ťťn van de belangrijkste Hindoetempels in AziŽ. Rijen pelgrims geven offers langs de oevers van de Bagmati rivier. Van hieruit maken we een wandeling richting Bodnath, de stoepa van Boeddha. Bodnath is zowat de voornaamste boeddhistische trekpleister van de Kathmandu-vallei. De prachtige stoepa, boeddhistisch heiligdom, is het symbool van het Boeddhistische Nepal.
Na een gezellig avondmaal samen maken we ons klaar voor vertrek huiswaarts.

Dag 14: Home sweet home