Nederlandsll English
  New Document Reizen       Wie Zijn Wij       Events       Inspiratieblog       anubhuti shop       Contact
New Document
Het lied van de Backwaters Kerala
Wat maakt deze reis bijzonder
De reis in een oogopslag
Vertrekdata en Prijzen
6 Redenen om te reizen met 'anubhuti'
Storytelling
Nobele Daad
Dag 1,2: Internationale vlucht naar Cochin
Een rustige dag na een lange internationale vlucht. We komen toe in Cochin en verblijven in een prachtig gelegen hotel in het hartje van Fort Cochin. Hier nemen we onze tijd om op adem te komen en te genieten van dit prachtig verblijf.

Dag 3: Kerala met ayurveda en traditionele kunst
We starten onze dag met yoga op een fantastische plaats buiten met zicht op de zee. Na een heerlijk ontbijt vertrekken we voor een bezoek aan een Ayurvedisch hospitaal. We lunchen in de tuinen van Hill Palace en bezoeken een onschatbaar mooie Kerala kunstschat in het Kerala folklore theater en museum.

Dag 4,5: Gezellig rondkuieren in Cochin met ontdekking!
In Cochin kan je de oudste kerken van India zien, kleine, gezellige straatjes met meer dan 500-jaar oude Portugese huisjes en indrukwekkende Chinese visnetten waar we de verse vis uitkiezen voor onze lunch. Er heeft in Cochin steeds een belangrijke Joodse gemeenschap geleefd met een bijzondere 16e eeuwse synagoge en we bezoeken een indrukwekkend paleis gebouwd door de Portugezen dat later werd overgedragen aan de plaatselijke Radja. Cochin is een plaats om gezellig te flaneren, een terrasje te doen en wat antiekwinkeltjes en zeer kleurrijke lokale marktjes te bezoeken of met de autoriksja wat rond te rijden.

Dag 6: Het leven zoals het is bij de vissersgemeenschap
Vroeg uit de veren voor een bijzondere dag tussen de vissersgemeenschap. We zien de vissers toekomen na een lange nacht op zee. Op het strand stromen de kopers al toe voor de verse vis. Na deze unieke belevenis ontdekken we het leven zoals het is bij een gastenfamilie die ons meenemen in hun dagelijkse activiteit en voor ons heerlijk koken.

Dag 7,8: Een kruidenplantage in de Jungle
We maken een mooie wandeling met een naturalist doorheen een kruidenplantage, brengen een exclusief bezoek aan een Kalari Centre en maken een tocht op een bamboevlot. Periyar is een groot wildreservaat met een jungle die al je zintuigen prikkelt. We zien er wilde olifanten, bizons, wilde beren, otters, vliegende eekhoorntjes. Wie weet zien we wel een Tijger!

Dag 9: Genieten op een romantische boot
We zetten onze reis verder voor een boottocht op de backwaters. Vlak achter de kust liggen de backwaters, een uitgebreid systeem van lagunes en waterwegen die dorpen en steden met elkaar verbinden. De Kettuvallan waarmee we varen brengt ons langs het leven in de dorpjes terwijl onze kok aan boord de heerlijkste maaltijden serveert. We overnachten op de boot.

Dag 10: Kerala verrast ons elke dag opnieuw
We zien de zon opkomen op het water, genieten van een heerlijk ontbijt en zetten onze boottocht verder. Na enkele uren meren we aan en rijden tot aan ons volgend oord dat aan de kust ligt.

Dag 11, 12, 13: Genieten aan de Arabische zee
Hier zijn we te gast in een Ayurvedisch centrum. We worden ondergedompeld in de wereld van Ayurveda. Ayur-leven en Veda-wijsheid. Ayurveda is een prachtig holistisch gezondheidsmodel. In dit centrum dat we voor u uitkozen is het puur verwennerij. Je logeert in een koloniale bungalow en geniet van de keuken van Kerala, ayurveda, massage, yoga, een heerlijke plons in het zwembad, een luie namiddag, een lezing over Ayurveda, een strandwandeling langs kleine vissersgemeenschappen.

Dag 14: 'Home sweet home'
Thuiskomst na een intense, inspirerende, gezonde reis in ĎGods own countryí