Nederlandsll English
  New Document Reizen       Wie Zijn Wij       Events       Inspiratieblog       anubhuti shop       Contact
New Document
Het lied van de Backwaters Kerala
Wat maakt deze reis bijzonder
De reis in een oogopslag
Vertrekdata en Prijzen
6 Redenen om te reizen met 'anubhuti'
Storytelling
Nobele Daad

Je kan ook je vrienden op-trommelen voor een reis met anubhuti op maat! Wij komen dan met veel plezier tot bij jullie om de juiste toets aan de reis te geven. Jullie kiezen mee de ingrediŽnten, de kleuren en de geuren, zodat je een onvergetelijke reis tegemoet kan gaan.  Klik

Impressies van 'anubhuti' reizigers

Deze reis had werkelijk alles in zich: cultuur, inleving bij de plaatselijke bevolking: hun werk, hun habitat. Oog voor de natuur, ayurveda: aandacht voor ieders gezondheid. Voldoende rust aan zee, fantastische hotels, eigen vervoer, shoppingmogelijkheid,... Kortom het bevatte alle facetten die een goede reis moet bevatten en dit dankzij de uitmuntende gids Helga die voor ons deze reis had uitgestippeld. Chapeau !

- Annette Lambregts, Essen-Wildert

Drijvend op de backwaters van Kerala - op een bamboevlot of een gezellige ketuvallan Ė te midden van een overvloedig groene omgeving, kom je stilletjes tot rust. Luisteren naar de muziek van het bos, de geur opsnuiven van sandelhout & citroengras, proeven van de verse kokosnoot ... Bereid je voor op de onbekende rijkdom aan pittige en kleurrijke gerechten. Leer koken met kurkuma, ghee, rijstpoeder, curry bladeren, ... en serveer het op een bananenblad. Maar hoe zit het met dosha's, panchakarma, Indiase kruisbessen, Shirodhara? Ze maken allemaal deel uit van de grote ayurvedische traditie die je al experimenterend zeker zal waarderen. Tijd voor uw sessie yoga, kalaripayattu of om te genieten van de fascinerende gezichtsuitdrukkingen van de kathakali dansers. Er staat u een toddy (palmwijn) te wachten.

- Trui De Winne, Gent

Bedankt voor al het mooie dat we mochten zien,horen,ruiken,voelen en proeven. het was heerlijk

- Kristina Lecoutere, Brugge

De geur van India

Dit jaar kwam ik voldaan en opgeladen thuis na een vakantie met Helga en Anubhuti. De comfortabele hotels, het heerlijke eten, de bijna dagelijkse yogasessies hebben mij goed gedaan. De aanleiding voor deze reis naar Kerala was de kunst BiŽnnale in Cochin.
Een echte BiŽnnale, die dit keer voor de 2e keer werd gehouden.
Hedendaagse kunstenaars uit India en daar buiten presenteerden zich hier.
Niet alleen in het Ford van Cochin bevonden zich naast installaties ook vele sculptures en tekeningen. Ook een heleboel andere plekken in de stad waren opgeknapt om de kunstwerken tentoon te stellen.
Namen als Anish Kapoor met zijn stoere perpetuele whirlpool, Guido van de Werve met zijn Nummer acht, een 16 mm film gemaakt in Finland en K. G. Subramanyan die met zijn War of Relics op zoek gaat in prachtige tekeningen/schilderingen van acryl op doek naar de complexiteit tussen het mythische en de hedendaagse cultuur.
Zo dompelden we ons onder in de kunst en de cultuur de eerste dagen van deze reis en trokken daarna verder de bergen in om de jungle te bezoeken.
De rangers die ons vergezelden bij de tocht in de jungle waren erg voorzichtig toen we een moederolifant met haar kind tegenkwamen. Zo liepen we heen en weer, wachten we en maakte een omweg om die 2 niet te storen.
De geheimen van de thee en de specerijen werden ons uitgelegd.
Een dag en een nacht voeren we op een boot over de Backwaters en aten bij Indische mensen thuis.
Uiteindelijk kwamen we aan bij een authentieke Ayurvedische kliniek waar we van onder tot boven gemasseerd konden worden met warme oliŽn. Deze kliniek lag aan het strand waar ook de vissersboten lagen die we in de ochtend tijdens de yoga hoorden thuiskomen.
2x waren we getuigen van een Hindoestaans Vrouwen Festival waar een paar miljoen vrouwen voedsel kookten in aardewerk potten op een vuurtje van bananenbladeren. Dit werd geofferd aan de godin voor voorspoed voor het gezin. De vrouwen ontvingen ons met hun lach en wenkten ons om te komen kijken; andere toeristen ben ik niet tegengekomen.
Voor mij was de reis een mooie compositie van warmte, kunst, cultuur, beweging, het heerlijke eten, de gezelligheid van de groep en Helga die het talent heeft om al onze wensen te verwezenlijken.
De geur van India mis ik nu al.
Iíll definitely go back in little time.